Företagskund – Betalning

När du handlar i vår webbutik så sker betalningen via Klarna. Det gäller för både faktura och kortköp. Här nedan förklarar vi hur det går till.

Företagskund som betalar med faktura

I webbutiken erbjuder vi betalning med Klarna. Från och med 6 april 2022 är det förfallotid 30 dagar på fakturor. Betala inom 30 dagar innebär faktura som har förfallotid på 30 dagar. 

Det är Klarna som mejlar fakturan till dig och som du ska göra betalningen till. Det kostar ingenting att betala mot faktura. Men du behöver betala fakturan i tid annars kommer Klarna kräva påminnelseavgift. Villkor för Klarnas fakturering.

Hur går det till?

  1. Verifiera din identitet i kassan
    Klarna kommer verifiera din idenditet med bank-id för att försäkra sig om att du har rätt att handla mot faktura för företaget. Därför kommer du få ange ditt personnummer i kassan. Vi har upptäckt att vissa kunder inte godkänns i kontrollen även fast de har rätt att handla för sitt bolag. Om du stöter på problem ber vi er att kontakta oss alternativt betala med kort.

  2. Genomför beställningen

  3. Orderbekräftelse mejlas från Alerma Magnetvaruhuset
    Efter godkänd order får du orderbekräftelse mejlad från oss på Alerma Magnetvaruhuset till din angivna mejladress. Det kommer stå: 
    Betalsätt: Klarna Checkout Betalstatus: Auktoriserad. 

  4. Momsunderlag mejlas från Klarna i pdf-fil 
    När ordern skickats från vårt lager kommer Klarna mejla ut en pdf-fil med momsunderlag till din angivna e-postadress där moms för respektive vara och frakt är tydligt angiven.

  5. Faktura mejlas från Klarna

    Fakturan mejlas ut som en bifogad pdf-fil från Klarna till din angivna mejladress så snart vi har skickat ordern. I fakturan finns uppgifter om ditt köp men tyvärr inte moms angiven. Momsen finns i momsunderlaget.

  6. Betala fakturan inom 30 dagar.

 

Företagskund som betalar med konto- eller kreditkort

Som företagskund kan du alltid betala med konto- eller kreditkort: Mastercard, Visa, American Express. Betalningen dras från ditt kort när ordern skickas från vårt lager.

Hur går det till?

  1. Genomför beställningen med ditt kort

  2. Webbutiken kommer bekräfta din order
    Du kommer landa på en sida där det står att ditt köp har genomförts om allt har gått bra.

  3. Orderbekräftelse från Alerma Magnetvaruhuset
    Efter godkänd order får du orderbekräftelse från oss på Alerma Magnetvaruhuset. Det kommer stå: Betalsätt: Klarna Checkout. Betalstatus: Auktoriserad.

  4. Klarna mailar pdf-fil med momsunderlag
    När orden skickats från vårt lager kommer Klarna mejla ut en pdf-fil med momsunderlag till din angivna e-postadress där moms för respektive vara och frakt är angiven.

  5. Pengarna kommer dras på kortet

Du får alltså inget specifikt kvitto när du handlar med kort i webbutiken. Men orderbekräftelsen innehåller all information du behöver. I orderbekräftelsen framgår det vad du har köpt och till vilket pris. Om du behöver reklamera en vara eller tjänst som du har köpt på distans är bekräftelsen, tillsammans med till exempel ett kontoutdrag, bevis på ditt köp.


Frågor?

Om du har frågor om produkten, leveransen eller returen:
Kontakta oss på info@alerma.se eller ring 08 611 70 98, eller besök vår sida med vanliga frågor.

Om du har frågor om din betalning:
Kontakta Klarna via klarna.se/kundservice eller ring Klarna på: 08-120 120 10