Vanliga frågor i samband med köp

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som ställs i samband med köp på magnetvaruhuset.se

Hur ångrar jag mitt köp?

Både privatpersoner och företag har 14 dagars ångerrätt från att du tagit emot paketet. För att ångra ditt köp ska du meddela oss detta inom de 14 dagarna. Enklast är att maila på info@alerma.se. För att underlätta hanteringen är det bra om du meddelar ordernummer, artikelnummer på varan du vill returnera samt antal.

Detaljerade villkor för köp hittar du i våra köpvillkor

Hur returnerar jag varan?

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket inte mot postförskott. Du ska alltid ha mailat oss och fått returen godkänd innan du skickar varorna. 

Packa varan noggrant så den inte skadas under färden, förslagsvis i samma emballage som den kom i. Bifoga packsedeln som kom med varan och markera vilka artiklar och vilket antal av varje artikel som ska returneras.

Tänk på att produkterna är magnetiska, om du lägger dem i ett kuvert fastnar de lätt i brevlådan eller någonstans under färden. 

Som företag är det enklast att använda ert egna fraktavtal eller om du är konsument att gå till ditt närmaste frakt-ombud. (DHL, Postnord eller Schenker) 


Skicka paketet till
AB Alerma 
Ängsvägen 2
473 33, Henån 

Min vara är defekt, vad ska jag göra?

Om du har upptäckt fel på din vara så ska du meddela oss snarast via mail eller telefon.

Det är viktigt att du tar kort på emballaget också så det är tydligt om det beror på hantering under frakten.

Skriv med ordernummer och artikelnummer för snabbare hantering. Bifoga en bild på varan och felet. Maila info@alerma.se.

Hur får jag kvitto för bokföringen om jag betalar med kort eller Swish?

Vi skickar inget kvitto för betalningen men all information som behövs för bokföring eller returer finns i orderbekräftelsen. Om du behöver ett specifikt kvitto kan vi skicka det till dig. Det dröjer cirka 7 arbetsdagar från lagd order tills vi har kvitto då betalningen först går till Klarna och sen till oss.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig via mail så snart vi kan.
Namn:
E-post adress: *
Ordernummer:
Hur kan vi hjälpa dig?: *