Vanliga frågor i samband med köp

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som ställs i samband med köp på magnetvaruhuset.se

Jag har inte fått någon faktura?

När du handlar i vår webbutik sker betalningen till Klarna. Klarna mejlar en faktura till dig om du har valt det betalsättet. Om du har frågor om fakturan eller saknar den kontakta Klarna direkt för snabbast hjälp: klarna.se/kundservice eller ring Klarna på: 08-120 120 10.

Mer info om att handla via Klarna som företagskund finns här.

Hur ångrar jag mitt köp?

Både privatpersoner och företag har 14 dagars ångerrätt från att du tagit emot paketet. För att ångra ditt köp ska du meddela oss detta inom de 14 dagarna. Enklast är att maila på info@alerma.se. För att underlätta hanteringen är det bra om du meddelar ordernummer, artikelnummer på varan du vill returnera samt antal. Skriv även om du vill köpa returfraktsedel (89kr inkl moms).

Detaljerade villkor för köp hittar du i våra köpvillkor

Hur returnerar jag varan?

Vi erbjuder inte fri retur, då vi vill kunna hålla låga priser. Väljer du att utnyttja ångerrätten får du själv betala frakten för att returnera produkten. Du kan köpa retursedeln av oss, vilket kan vara billigare än om du själv köper frakt

Att köpa fraktsedel för retur från oss kostar 89kr inkl moms. Kontakta oss på info@alerma.se om du vill köpa fraktsedel, så mailar vi den till dig. Packa varan noggrant så den inte skadas under färden, förslagsvis i samma emballage som den kom i. Bifoga packsedeln som kom med varan och markera vilka artiklar och vilket antal av varje artikel som ska returneras.

Om du ordnar frakten själv så tänk på att returer ska skickas som paket inte mot postförskott. Du ska alltid ha mailat oss och fått returen godkänd innan du skickar varorna. Som företag är det enklast att använda ert egna fraktavtal eller om du är konsument att gå till ditt närmaste frakt-ombud. (DHL, Postnord eller Schenker)

Tänk på att produkterna är magnetiska, om du lägger dem i ett kuvert fastnar de lätt i brevlådan eller någonstans under färden.

Skicka paketet till


AB Alerma
Ängsvägen 2
473 33, Henån

Min vara är defekt, vad ska jag göra?

Om du har upptäckt fel på din vara så ska du meddela oss snarast via mail eller telefon.

Det är viktigt att du tar kort på emballaget så det är tydligt om det beror på hantering under frakten.

Skriv med ordernummer och artikelnummer för snabbare hantering. Bifoga en bild på varan och felet. Maila info@alerma.se.

Hur får jag kvitto för bokföringen om jag betalar med kort?

Vi skickar inget kvitto för betalningen men all information som behövs för bokföring eller returer finns i orderbekräftelsen. Om du behöver ett specifikt kvitto kan vi skicka det till dig. Det dröjer cirka 7 arbetsdagar från lagd order tills vi har kvitto då betalningen först går till Klarna och sen till oss. Läs mer om hur du handlar i webbutiken som företag här.

Är produkten certifierad enligt Reach och Rohs?

Många av våra artiklar är certifierade enligt Reach och Rohs. Hör av er till info@alerma.se om ni har frågor om en specifik produkt eller behöver ett certifikat.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig via mail så snart vi kan.
Namn:
E-post adress: *
Ordernummer:
Hur kan vi hjälpa dig?: *